הדרך הטובה ביותר לטיפול בדום נשימה בשינה

תסמונת דום נשימה בשינה היא מצב רפואי בו אדם חווה הפסקות נשימה או ירידה משמעותית בנשימה במהלך השינה. התופעה חוזרת על עצמה כל לילה, מה שמשפיע לרעה על איכות השינה ומעלה את הסיכון לבעיות בריאותיות חמורות. איך אפשר לטפל בתופעה זו, האם המכשור הוא חדשני ואיכותי ובכלל, מאיפה מתחילים? כל התשובות לכך נמצאות במאמר שלפניכם. 

טיפול בדום נשימה – כל מה שחשוב לדעת

מחקרים מראים כי כ-2% עד 4% מהאוכלוסייה סובלים מתסמונת דום בנשימה כאשר התדירות גבוהה יותר בקרב גברים. דום נשימה בשינה יכול להוביל להפרעות כגון עליית לחץ דם, שבץ מוחי ומחלות לב, ואף להגביר את הסיכון להיתקל בתאונות דרכים ועבודה ועל כן ההמלצה היא טיפול באמצעות מסיכה סיפאפ ומכשור חדשני זה.

הגורם המרכזי לתופעה זו הוא בדרך כלל השמנת יתר. זוהי אחת הסיבות המובילות להתפתחות התסמונת שכן השומן המצטבר באזור הלוע יוצר לחץ על הרקמות ומפריע לנשימה תקינה. גורמים נוספים לכך הם מבנה לסתות לקוי, גנטיקה, גודש באף וצריכת משקאות אלכוהוליים לפני השינה. בתופעה זו כדאי לטפל באמצעות מכשור חדשני כמו מכשיר CPAP קטן או כל מכשור סיפאפ דומה.

אילו סוגים של דום נשימה קיימים?

ישנם שלושה סוגים עיקריים של דום נשימה שאפשר לטפל בהם באמצעות מכשיר סיפאפ חדשני:

  • דום נשימה חסימתי הנגרם על ידי חסימה פיזית בדרכי האוויר העליונות.
  • דום נשימה מרכזי הנובע מפגיעה או חוסר בהתפתחות של מרכז הנשימה במוח.
  • דום נשימה משולב שהינו שילוב של שני הסוגים הקודמים.

התסמינים העיקריים לכך כוללים נחירות חזקות, השתנקויות, עייפות יומית וישנוניות, כאבי ראש בבוקר, רגזנות ודיכאון, וכן קשיים בריכוז וחוסר בחשק המיני. הטיפול הוא כאמור באמצעות מסיכה סיפאפ ומכשור חדשני דומה.

כיצד מאבחנים דום נשימה בשינה?

לאבחון נדרשת בדיקת שינה רפואית שתכלול תשאול ובדיקה גופנית. דרגות החומרה של התסמונת יקבעו את סוג הטיפול החל משינויים באורח החיים ועד לשימוש במכשור שהינו מכשיר CPAP קטן או גדול שמסייע לשמור על דרכי האוויר פתוחות במהלך השינה. כמובן שכדאי ואף רצוי להיות מלווים באנשי מקצוע ברמה גבוהה ובעלי ניסיון וותק על מנת שאלו יוכלו להביא אתכם לתוצאות איכותיות בתהליך זה.

עם החדשנות של היום אפשר לפתור הכל

תסמונת דום נשימה בשינה היא מצב רפואי שדורש טיפול רפואי מתאים באמצעות מכשיר סיפאפ ובהתאמה אישית וזאת על מנת למנוע השפעות בריאותיות לטווח הארוך. חשוב להיות מודעים לסימפטומים ולפנות לבדיקה רפואית בהקדם על מנת לקבל את הטיפול הנדרש. חברת SleepMedic שמה דגש על שירות אמין, מקיף ומקצועי ומביאה בשורות מרעננות אל עולם הבריאות. צרו קשר כבר כעת לאיכות חיים טובה יותר.

2/5 - (1 vote)
דום נשימה בשינה
פוסטים נוספים
מחולל חמצן

למה משמש מחולל חמצן?

מחוללי החמצן הם מכשירים רפואיים איכותיים שנועדו לייצר חמצן מאוויר הסביבה, הם הפכו חיוניים במגוון יישומים. התפקיד המרכזי שלהם הוא לבודד חמצן מגזים אחרים, בעיקר

קרא עוד »