טיפול בדום נשימה בשינה

תוכן עניינים

השינה היא אחד הדברים הכי חשובים לבריאות שלנו. במהלך השינה הגוף שלנו גם מתאושש ממה שעבר עליו במהלך היום, ולא פחות חשוב מכך הוא מטעין את עצמו באנרגיה לקראת היום החדש. העובדה שבמהלך השינה אנחנו לא נמצאים בהכרה מלאה עלולה לגרום לסיכון, במיוחד בקרב מי שחווים דום נשימה במהלך השינה. אנחנו כאן כדי לספר לכם איך מטפלים בזה. 

דום נשימה

דום נשימה הוא מצב שבו הנשימה נעצרת. המונח הזה מבחינה רפואית מתייחס כמובן רק לעצירת נשימה באופן לא רצוני. במקרים שבהם דום נשימה קורה בצורה כרונית הדבר עלול לגרום לסיכון רב, ואף למוות במקרה קיצון. הדבר הראשון שחשוב להבין הוא מי האנשים שנמצאים בסיכון מוגבר לחוות דום נשימה בשינה.  דום נשימה בעת השינה רווח בעיקר אצל אנשים מבוגרים אבל לא רק. לעיתים הוא עלול להופיע גם בקרב ילדים, או בקרב מי שסובלים מבעיות רפואיות שונות. חשוב להבין שדום נשימה עלול להתרחש בעוד מצבים, והסיכון הגדול שיש כאשר הוא מתרחש בשינה זה שלא יהיה מי שיעזור לנו. ברגע שמישהו חווה דום נשימה עליו לפנות לייעוץ רפואי דחוף כדי להבין את מקור הבעיה ומה הפתרון.

דרך הטיפול

כדי לטפל בדום נשימה בעת השינה יש מספר דברים שניתן לעשות. אחד המכשירים שיכולים מאוד לעזור בהקשר הזה הוא מכשיר הCpap. המכשיר הזה מזהה מראש את דום הנשימה ויודע להגביר את לחץ האוויר הגוף. הלחץ שמוגבר מונע מהגוף להגיע למצב שבו הנשימה חסומה, וכך דום הנשימה נמנע עוד לפני שהוא מתחיל. המכשיר הזה הוא רק פתרון אחד מבין פתרונות רבים.

לסיכום

דום נשימה בשינה הוא מצב שבו האדם מפסיק לנשום במהלך השינה שלו בשל הפרעה פיזית מסוימת. דום נשימה עלול לגרום לסיכון רב למי שסובל ממנו ולכן חשוב מאוד לטפל בו כמה שיותר מהר. כאן סיפרנו לכם על מכשיר אחד שיכול לטפל בבעיה הזו. חשוב לדעת שישנם פתרונות נוספים, ובכל מקרה שבו אם חווים דום נשימה, במיוחד אם בצורה כרונית עליכם לפנות בהקדם לייעוץ רפואי. 
5/5 - (5 votes)
דום נשימה בשינה
פוסטים נוספים
מחולל חמצן

למה משמש מחולל חמצן?

מחוללי החמצן הם מכשירים רפואיים איכותיים שנועדו לייצר חמצן מאוויר הסביבה, הם הפכו חיוניים במגוון יישומים. התפקיד המרכזי שלהם הוא לבודד חמצן מגזים אחרים, בעיקר

קרא עוד »
דום נשימה בשינה

איך מונעים דום נשימה בשינה?

דום נשימה בשינה היא הפרעת שינה נפוצה המהווה סיכונים בריאותיים משמעותיים ומשפיעה על איכות חיי היומיום. תופעה זו מאופיינת בהפרעות נשימה במהלך השינה המובילה לעתים

קרא עוד »