איך מונעים דום נשימה בשינה?

דום נשימה בשינה היא הפרעת שינה נפוצה המהווה סיכונים בריאותיים משמעותיים ומשפיעה על איכות חיי היומיום. תופעה זו מאופיינת בהפרעות נשימה במהלך השינה המובילה לעתים קרובות לעייפות, בעיות קרדיולוגיה ובעיות בריאות אחרות. כיום עם הטכנולוגיה והחדשנות ובאמצעות בדיקת שינה ביתית אפשר לגלות פתרונות המאפשרים למנוע את התופעה הזאת ותוך כך גם לקבל מענה לחיים איכותיים יותר ושמירה על הבריאות. 

מהי תופעת דום נשימה בשינה 

רגע לפני שאנחנו מתמקדים במניעת דום נשימה חשוב להבין מהי התופעה. זוהי תופעה שבאה לידי ביטוי בשתי צורות:

  • דום נשימה חסימתי בשינה – שרירי הגרון נרגעים וחוסמים לסירוגין את דרכי הנשימה.
  • דום נשימה מרכזי בשינה – המוח מאותת לשרירים השולטים בנשימה שלא לפעול.

אפשר לטפל בדום נשימה באמצעות כמה וכמה אלמנטים, גם טכנולוגיים וגם בשינויי אורח החיים. 

איך מונעים דום נשימה בשינה באמצעות שינוי אורח חיים

עוד לפני הטכנולוגיה והחדשנות, באופן כללי כדאי מאד לבדוק האם אורח החיים שלכם הוא כזה הגורם לתופעת דום נשימה בשינה. בדקו האם קיים עודף משקל המגביר את הסיכון לחסימת דרכי הנשימה בעיקר מסביב לצוואר. נסו לעבור לתזונה בריאה ואל פעילות גופנים סידרה להפחתת מצבורי השומן. שינה על הצד, בניגוד לגב, יכולה להפחית אפיזודות דום נשימה. כריות או מכשירים מיוחדים יכולים לסייע בשמירה על מיקום זה לאורך כל הלילה. אם אתם שותים אלכוהול בכמות גבוהה הימנעו, ובכלל, אורח חיים בריא יכול רק לסייע לכם.

מניעת דום נשימה בשינה באמצעות התערבות רפואית 

כאמור, הטכנולוגיה וחדשנות לא פוסחות על אף תחום ומגזר, וגם בנושא הרפואי יש להן תרומה אדירה. במהלך בדיקת שינה ביתית אפשר להתאים את הטיפול כראוי. הנה שתי אופציות למכשור רפואי שיכול למנוע דום נשימה במהלך השינה:

  • מכשיר סיפאפ – מכשיר זה מזרים אוויר בלחץ קבוע שיוצר מחיצה בין הלשון לפה ובכך מונע את סגירת הלוע ומאפשר הרחבה של המעבר בין הרקמות. דגמים אוטומטיים של מכשיר זה מזהים את דם הנשימה שמתקרב ותוך כך מגבירים את הלחץ על מנת למנוע את התופעה. 
  • מכשיר ביפאפ – בדומה למכשיר סיפאפ אך ההבדל הוא שמכשיר זה מאפשר שתי רמות שונות של לחץ בשאיפה ובנשיפה.
  • מסיכות סיפאפ פיליפס – הצעד החשוב ביותר לשימוש במכשירים אלו הוא התאמה של מסיכה ברמה אישית לכל מטופל ומטופלת. 

חברת sleepmedic מעניקה התאמה אישית לכל מוצר ומוצר כולל מסיכות סיפאפ פיליפס על מנת שהמטופלים יוכלו לחוות את מיטב הטיפול ולהגיע לתוצאות לא פחות ממושלמות. 

5/5 - (1 vote)
דום נשימה בשינה
פוסטים נוספים
מחולל חמצן

למה משמש מחולל חמצן?

מחוללי החמצן הם מכשירים רפואיים איכותיים שנועדו לייצר חמצן מאוויר הסביבה, הם הפכו חיוניים במגוון יישומים. התפקיד המרכזי שלהם הוא לבודד חמצן מגזים אחרים, בעיקר

קרא עוד »